top of page
  • שרו רושינק

אהבה בזמן קורונה - איך שומרים על הזוגיות ונמנעים ממשבר?

עודכן: 2 בספט׳ 2020


כיצד נמנעים ממשברים?

נכון - אנחנו בבית

נכון - הילדים גם

וגם בני הזוג

נכון - אנחנו מוטרדים כלכלית, תעסוקתית, בריאותית, מבודדים, קצת משתגעים, לא נפגשים עם חברים, מתנפלים על הסופרים, מנותקים מההורים וסבא וסבתא והרשימה עוד ארוכה...

אבל מהו הבסיס להתמודדות עם הכל? מה מחזק אותנו בימים אלה יותר מכל דבר אחר? אותו הדבר שאולי קצת הזנחנו, קצת נטשנו ולקחנו מובן מאליו – וזו הזדמנות מצוינת להעריך אותו מחדש – הקשר האישי. אותו קשר בלתי אמצעי. אולי בודדו אותנו עכשיו על מנת שנוכל להרגיש כמה הוא חסר ומשמעותי. יש לנו זמן עם הקרובים לנו ביותר. וצריך להבין משהו לגבי הקשרים שלנו איתם. אולי אפילו ללמוד אותם מחדש.

ולענייננו הדוחק – הזוגיות!!

– יש כעת המון פוסטים, כתבות ושיתופים על איך להתמודד עם הילדים בזמן קורונה. הבית גדוש ומתוח, קשה להעסיק את הקטנים וגם לעבוד תוך כדי (למי שיש עבודה).

אבל לא מדברים כמעט על הזוגיות בזמן קורונה. והאמת – היא עלולה להיפגע, אם לא ניקח אותה בחשבון. גם ככה מתוח, ואין מצב-רוח (בטח שלא רומנטי) – ואנחנו עלולים להיכנס והתכתשויות לוויכוחים ומריבות ולפרוק את התסכול אחד על השני/ה.

איך להימנע מהסלמה בתוך הבית, ואיך דווקא עכשיו לחזק את הקשר הזוגי ולהפוך אותו ליציב יותר למען שפיות הבית כולו? אז מה כן אפשר לעשות אחד למען השני.ה?

זמן איכות – כן, כן מה ששמעתם! אי אפשר לצאת לסרט או למסעדה, וגם לפיקניק רומנטי בפארק אי אפשר (כאילו שעשיתם את זה לפני הקורונה...), אבל אפשר ורצוי למצוא זמן ביחד כדי להנעים ולקרב! הילדים נרדמו בערב? יופי. פנו לכם קצת זמן לפני שאתם הולכים כל אחד לסלולרי שלו. הנה כמה רעיונות:

- פתרו תשבץ או סודוקו ביחד.

- שימו מוזיקה (אם יש ילדים ישנים – אפשר באזניות או בחדר מרוחק) – ותרקדו קצת ביחד. ריקוד משותף גם פורק אנרגיות ומעלה אנדורפינים, וגם מקרב.

- הכינו ארוחת ערב משותפת, רק לכם, עם כוס יין טובה או בירה. כל מה שנעים וטעים.

- תכננו משימות משותפות ליום שלמחרת כדי לחסוך באנרגיה, להסכים מראש, ולתרום לתחושת שליטה ועשייה משותפת.

- צפייה משותפת בסדרה חדשה או סרט בנטפליקס או כל מדיה אחרת – בשילוב פופקורן ואווירת קולנוע.

- שיחה יומית לאוורור רגשות: ללא מסכים ורעשי רקע - שתפו אחד את השני/ה ברגעים היותר מוצלחים של היום וגם בקשיים. תמכו אחד בשני/ה על ידי הקשבה אמתית ואמפתית, וכשמבקשים - עזרו למצוא פתרון יצירתי.

הסכימו לא להגיב סתם. באמת מיותר. אנחנו במצב תגובה גבוה. שליפה מהמותן.

הסיסמה היא: אם לא חובה – הימנעו מתגובה! הימנעו מתגובות

כעסניות, שיפוטיות, פסימיות. לא יעיל ולא תורם.

זכרו שבזמן משבר כל אחד מתמודד אחרת – אין דרך אחת נכונה

ואין טעם להתעצבן מהשוני. קבלו באהבה ובסבלנות את ההתמודדות של בני הזוג והציעו הקשבה ותמיכה איפה שאפשר ובאופן שאפשרי להם.

אם יש לכם עוד רעיונות יעילים שעובדים עבורכם בזמן קורונה – אשמח לשמוע מכם!

שמרו על עצמכם, בבריאות, שפיות וחיוך!

שלכם,

שרון


51 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page