top of page
  • תמונת הסופר/תSharon Rushinek

הילדה חוזרת נסערת מבי"ס - כיצד להגיב?

עודכן: 2 בספט׳ 2020


שאלה: שלום שרון, הבת שלי בת 8.5, נחשפה בביה"ס לתוכן לא סימפטי (ילד בכתה ג' שהפיץ תמונה של עירום חלקי של ילדה אחרת, שדרש ממנה לצלם את עצמה בעירום כדי שיהיה חבר שלה). הבת שלי, שצפתה באירוע מהצד, חזרה מאוד מוטרדת ונסערת מהסיטואציה, ולא ידעתי איך להגיב.

מה גם שאני עצמי כעסתי ונבהלתי... איך מגיבים בסיטואציות כאלה?

תשובה: קודם כל זו סיטואציה מלחיצה ומבהילה! התחושה של ההורה היא שהקרקע נשמטת לו מתחת לרגליים, אז מבינה את הרגשתך! בשלב הראשון, כשאנחנו שומעים סיטואציה מטרידה/מלחיצה אני ממליצה לנשום עמוק ולנסות להעביר תחושה של רוגע ושליטה לילדה. לחץ ותגובות אמוציונליות והיסטריות עלולים לסגור אותה ולמנוע ממנה להבא לבוא אלינו ולהתייעץ איתנו כשתפגוש תוכן מטריד. אנו רוצים לשמר שיח רגוע ומכיל עבור הילדה, שברור שכרגע מוטרדת בעצמה. בשלב הבא שואלים אותה איך היא מרגישה ומה היא חושב על הסיטואציה, על מנת להבין איך היא חווה את הדברים - אילו מחשבות ותחושות עולות. ע"י שיחה נכוון את הילדה לניתוח נכון של הסיטואציה (התרחש לחץ חברתי, ניצול, תמימות, בלבול) - אנחנו רוצים להדגיש את הערך הנכון ובמקרה הזה – גופי הוא דבר פרטי, ברשותי.

הצעד הבא הוא להזכיר לילדה שברגעים כאלה יש רגע אחד בו הילדה היתה צריכה לקבל החלטה האם לשתף פעולה עם הבקשה של הילד או לא. וברגעים של התלבטות וחוסר ביטחון רצוי להתייעץ עם מבוגר. המקום הזה יאפשר לילד לשמר שיח פתוח ולהביא את המצוקה שלו בשעת הצורך. למעשה את מציידת את הילדה בכלי – כשאת לא בטוחה איך לפעול – תתייעצי עם מבוגר אחראי שיסייע לך לקבל החלטה ויאפשר לראות את התמונה הנכונה.


28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page