top of page
  • תמונת הסופר/תSharon Rushinek

איך מתמודדים עם משבר? - טיפ ראשון בסדרה

עודכן: 2 בספט׳ 2020


זה קורה לכולנו: עוברת עלינו תקופה קשה. אנו עוברים תקופות משבריות בחיינו וסיבותיהן רבות, והמשותף להן הוא שאנו מרגישים שהעולם כפי שאנו מכירים אותו – השתנה ולא יחזור להיות כשהיה. כוחות הנפש דלים ביותר, ואנו מתקשים לתפקד כמקודם. אנו מתמלאים בתחושות קשות: עצבות, כעס, בדידות. פשוט מרגישים לבד.

איך מתמודדים? טיפ ראשון בסידרה:

אם עוברת עליכם תקופה קשה ומטלטלת, ואתם מרגישים רע מאוד - נסו להקל על עצמכם כמה שיותר ולא לבזבז כוחות מיותרים. כיצד אנחנו מבזבזים כוחות? בעיקר כשאנחנו עסוקים בלשכנע את סביבתנו ש"הכל בסדר", "אני מאה אחוז", "ממש, אני בסדר, הכל טוב".

אנחנו לא בסדר - וזה ממש בסדר! האנרגיה האדירה המושקעת בפסאדת ה'בסדר' גוזלת מאיתנו כוחות שאין לנו כרגע – מנוגדת לתחושות הפנימיות. דבר זה יותר תחושה גדולה יותר של קושי ואשמה: 'אז למה אני לא מתגבר כבר?' ,'מה לא בסדר איתי?'. זה ממש חשוב לדעת לומר לעצמנו בתקופה זו – 'אני עצוב, רע לי עכשיו, אני עובר תקופה קשה' או כל דבר אחר שתואם את התחושות הפנימיות שלכם. זה משחרר אתכם מהצורך להעמיד פנים ולהיות משהו שאתם לא.

הרשו לעצמכם להרגיש כפי שאתם מרגישים ללא שיפוטיות או אשמה. מותר להרגיש רע. לכולם מותר. כשנשחרר את הצורך 'להיות בסדר' יכולה להיווצר מעט הקלה ואויר לנשימה ואז אפשר לראות גם מה כן בסדר, טוב, או נעים ואיפה יש כוחות.

לסיכום: בתקופה קשה שחררו את עצמכם מהצורך להקל על אנשים

אחרים. תקלו על עצמכם, ותנו מקום לתחושות.

שלכם,

שרון


86 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page